Kotimaisten kielten keskuksen palveluja: kieli- ja nimineuvonta, koulutus, kirjasto- ja arkistopalvelut, verkkokauppa jne.

Kielitoimiston kouluttajat


Kielitoimiston kouluttajat ovat asiantuntevia kielen ammattilaisia. Kaikilla on selkeä esitystapa ja keskusteleva opetustyyli. He ovat koulutukseltaan suomen kielen maistereita.

Palaa otsikoihin

Riitta Hyvärinen

Riitta Hyvärinen on paneutunut toimittajien kielenkäyttöön ja tiedottaviin teksteihin pintaa syvemmältä: kielenhuoltajan uran lisäksi hän on työskennellyt sekä uutistoimittajana että tiedottajana. Lähellä sydäntä ovat pilkut, tekstin ymmärrettävyys ja kirjoittajan sparraaminen.

Hyvärinen on myös suorittanut markkinointiviestinnän erikoisammattitutkinnon ja hankkinut kauppasienineuvojan pätevyyden. Mieluiten hän pitäisikin kielikoulutuksen syksyisessä metsässä ja etsisi tauoilla herkkutatteja.

Palautteita koulutuksista:

Iloinen, reipas tyyli.

Innostava, sai hyvin pysymään aiheessa mukana.

Esittää asiat selkeästi ja kansantajuisesti.

Napakka ja hauska.

Erinomaiset esiintymistaidot, loi mukavan rennon ilmapiirin.

Palaa otsikoihin

Sari Vaula

Sari Vaula on haka löytämään keinoja, joilla teksteistä saa sujuvia, tilanteenmukaisia ja sopivan tiiviitä. Vaulalle läheisiä aiheita ovat virkakielen ymmärrettävyys ja asiakastekstien tyyli. 

Vaula on ollut Kielitoimiston kouluttajana vuodesta 1999. Hän on toiminut myös tiedottajana, ja hän on työpaikkansa verkkotoimituksen jäsen.

Palautteita koulutuksista:

Erinomainen, selkeä ja osaava.

Otti hyvin kohderyhmän huomioon ja antoi tilaa keskustelulle.

Yhdisti sopivasti asiantuntijuuden ja joustavuuden.

Auttoi onnistuneesti pohtimaan erilaisia kielellisiä ratkaisuja.

Palaa otsikoihin

Annastiina Viertiö

Annastiina Viertiö on perehtynyt erityisesti hallinnon teksteihin, kuten päätöksiin ja ohjeisiin. Hän sparraa kirjoittajia löytämään ratkaisut hankaliinkin tekstien rakenneongelmiin.

Viertiö on toiminut Kielitoimiston kouluttajana vuodesta 1996. Hän on suorittanut myös johtamisen erikoisammattitutkinnon.

Palautteita koulutuksista:

Mukaansatempaava, saa ryhmänkin hyvälle työskentelymielelle.

Eloisat esimerkit.

Helposti lähestyttävä, osallistumaan aktivoiva.

Hienoa asiantuntemusta ja todellinen paneutuminen asiaan.

Palaa otsikoihin


Kyselyyn
Till undersökningen

Asiakaskysely 2017 / Kundundersökning 2017

Ehtisitkö vastata Kotimaisten kielten keskuksen (Kotuksen) asiakastyytyväisyyskyselyyn? Vastaaminen vie aikaa muutaman minuutin.

Toki, vie minut kyselyyn Kiitos, vastaan myöhemmin Ei kiitos, en vastaa tällä kertaa

Delta gärna i Språkinstitutets kundundersökning! Frågorna tar några minuter att besvara.

Ja tack, jag deltar gärna Tack, jag deltar senare Nej tack, jag deltar inte den här gången