Kotimaisten kielten keskuksen sijainti-, yhteys- ja aukioloaikatiedot sekä tietoja organisaatiosta ja verkkotoiminnasta.

Tsätti

Asiakkaita palvellaan Kotimaisten kielten keskuksen suomenkielisillä verkkosivuilla (www.kotus.fi) myös tsätin avulla. Tsätissä tarjotaan monenlaista palvelua: kahdenkeskistä kieli- ja nimineuvontaa sekä avoimia yleisötsättejä ja asiantuntijapaneeleja.

Neuvontatsättiin pääsee Kotuksen suomenkielisten sivujen alalaidasta. Avoimet yleisötsätit käydään sivulla kotus.fi/yleisotsatti.

Kotuksen tsätti otettiin käyttöön maaliskuussa 2017. Vuosi 2017 on tämän uuden palvelun kokeiluaikaa. Kielineuvoja on tsätissä maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 12.30–14.30 ja nimineuvoja joka toinen keskiviikko (parilliset viikot) klo 12.30–14.30.

Kielineuvoja vastaa oikeinkirjoitus-, kielioppi- ja sanastokysymyksiin. Nimineuvoja vastaa paikannimien, suku- ja etunimien ynnä muiden erisnimien kieliasua ja käyttöä koskeviin kysymyksiin.

Tsätti on osa Kotimaisten kielten keskuksen verkkopalvelujen parantamisprojektia. Yhteistyökumppani on Ninchat.

Suosittelemme käyttämään tsättäillessä jotakin muuta selainta kuin Internet Exploreria. Tsätissä tavataan!


Kielineuvontaa maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 12.30–14.30.

Nimineuvontaa joka toinen keskiviikko klo 12.30–14.30. (Loppuvuonna 2017 nimineuvoja on paikalla 1.11., 15.11., 29.11. ja 13.12.)