Tietoa kielipolitiikasta, Suomen kielistä ja suomen sukukielistä, kielenkäytön lajeista, nimistöstä, eri kielimuodoista, kielen- ja nimistönhuollosta.

Ajankohtaista virkakielestä

2.5.2016 10.20

Verottajan chattipalvelun suosio kasvaa

Chatti on asiakkaalle helppo ja nopea tapa saada vastaus kysymykseen, ja se on selvästi puhelinta tehokkaampi asiakaspalvelukanava.

Vero.fi-sivuston chattipalvelua pilotoitiin viime vuonna. Chatin suosio yllätti Verohallinnon, ja nyt palvelu on laajentunut.

Chatissa voi tällä hetkellä kysyä esimerkiksi verokortin, veroilmoituksen tai rakentamisilmoituksen tekemisestä verkossa. Verottaja vastaa chatissa arkisin klo 9–16.15.

Kysymys ohjautuu chatissa automaattisesti oikeille asiantuntijoille, sillä chattikuvake näkyy vero.fi:ssä vain niitä aiheita käsittelevillä sivuilla, joilla chatti on käytössä.

Chattipalvelu ilahduttaa erityisesti niitä, joille asioiden hoitaminen puhelimitse on syystä tai toisesta hankalaa. Siinä yhdistyvät verkkopalvelujen yleinen tehokkuus ja henkilökohtainen apu ja neuvonta, joiden tarjoamista esimerkiksi Hyvän virkakielen toimintaohjelmassa pidetään tärkeänä.

Teksti: Mirja Nissinen

Chattaile verottajan kanssa (Verohallinnon tiedote 30.3.2016)
Chatin suosio yllätti (Verohallinnon tiedote 16.6.2015)
Hyvän virkakielen toimintaohjelma


Palaa otsikoihin